Pozycjonerzy już od listopada ubiegłego roku mogli się zorientować, że Google zaplanowało wprowadzenie nowych innowacji w działaniu wyszukiwarki. Chodzi głównie o wypromowanie narzędzia Core Web Vitais. Jego pojawienie się zaplanowano na drugą połowę kwietnia 2021 roku. Teraz już wiemy, że planowane zmiany zaczną być widoczne lada moment. Warto zatem przyjrzeć się bliżej zasadom działania zaktualizowanych algorytmów.
Czy nowe sposoby na pracę z algorytmami zrewolucjonizują działania w sieci?
Ci, którzy poznali już wszystkie szczegóły w kwestii obserwowania i raportowania zmian w algorytmach wszystkich możliwych, najpopularniejszych wyszukiwarek, dobrze wiedzą, że tylko konsekwentna praca daje określony rezultat w postaci wyłapania zmian w parametrach, poddawanych późniejszym analizom. Wszystko to ma naturalny wpływ na ruch. Czasy, gdy algorytmy aktualizowano raz na rok, bezpowrotnie już minęły. Współcześnie prowadzone przez Google testy mają na celu optymalnie dopasować wyniki do najbardziej błahych zapytań. Pojawiło się pojęcie wyszukiwań semantycznych. Wyszukiwarka w ten sposób jest jeszcze bardziej dostosowana do życzeń odbiorcy, przy czym wszelkie zmiany pojawiają się też w większej częstotliwości. Ogólnodostępne narzędzia z zakresu pozycjonowania to nie wszystko. Każda pozycjonująca firma powinna też zadbać o własny pakiet narzędzi, tym bardziej, jeśli niektóre z propozycji zagranicznych docierają z pewnym opóźnieniem.
Czynniki, na które warto zwracać uwagę
Ruch na stronie internetowej nie zawsze w sposób bezpośredni połączony będzie z wahnięciami. Pełen obraz sytuacji otrzymamy jedynie dzięki sprawnemu weryfikowaniu każdego czynnika osobno. Łączenie zależności pomiędzy poszczególnymi elementami pozwoli nakreślić drogę do dalszych rozwiązań. Gdy wyszukiwarka poddawana jest ciągłym modyfikacjom, wahnięcia stają się tymczasowym problemem. Na pewno warto prześledzić wszystkie czynniki w postaci:
- pozycji – nakreślającej obraz rankingu wybranego linku w Google
- ilości fraz, w oparciu o które witryna może się wyświetlać, możemy zobaczyć, ile słów kluczowych wyświetla się w wynikach
- liczby kliknięć na stronie – ile razy doszło do odwiedzin
- liczby wyświetleń – ile razy link prowadzący do strony znalazł się na liście rezultatów pracy wyszukiwarek
Obserwacja wszystkich wyżej wymienionych czynników przynosi pozytywne efekty dzięki współpracy ze specjalistami SEO zaopatrzonymi w odpowiednio dopasowane narzędzia.
Na co wpłyną zmiany algorytmów Google?
Każda zmiana w algorytmach podyktowana jest bardziej potrzebami Klientów, aniżeli oczekiwaniom projektantów i zarządców stron internetowych. Każdy test lub aktualizacja przyczynić się może zarówno do wzrostu jak i spadku w rankingach. Nie mamy pełnego obrazu do momentu wdrożenia aktualizacji. Optymalizowanie serwisu w oparciu o monitorowanie, w odpowiednim czasie pozwoli wyeliminować wahania. W ten sposób serwisy staną się oporne na zmiany zachodzące w algorytmach. Z racji tego, że zmiany występują znacznie częściej, niż kiedykolwiek, trzeba dać sobie więcej czasu na obserwację oraz właściwe wyciąganie wniosków – oczywiście z zastosowaniem odpowiednio dobranych instrumentów pracy.